Wednesday, December 21, 2011

REZEKI DIMANA2 ADA ASAL……..


Aku sentiasa percaya rezeki aku murah dan ada dimana saje…asalkan betul niatku, ikhlas hatiku dan betul tingkahku….(insya allah)…

Paling awal tuhan buka pintu rezeki ku adalah pagi isnin lepas. Aku terpaksa stayback smpi 10pg sbb pit yg xmasuk2 keje…dlm hati da mengeluh, sbbnye aku da keje semlman 11mlm-7pg, kepala da ding dong…kene pulak cover orang…tp….cepat2 mmberi semangat pada diri….xpe…OT 3jam…hehehhe….sorry…giler duit jap…
So, datang la sorg makcik meminta aku menolongnya withdraw duit dr atm dlm 7e tuh…dia xnmpk…rabun…aku tlg dgn ikhlas….sirius tuan2 dan puan2…heheehe…selepas menolong mengeluarkan sejumlah wang, aku kembali melayan customer yg beli newspaper…dan makcik tu membeli roti dan susu di kedai itu…Sebelum pulang….laju tgnnya menghulur sejumlah wang padaku…ya tuhan….terkezut aku…..sure la aku menolak…ape la sgt pertolongn yg aku hulur tadi kn…menolong mereka yg perlu…xhrp balasan pun….tp…makcik tu bertegas menyuruh aku ambil…katanya… dia suka pada tingkahku yg hormat org tua sepertinya….sebak rasa hati mendengar pujian dari insan yg tidak pun ku kenal siapa. Dan jugak…kebetulan aku sgt kekeringan duit ketika itu…kerna gaji 15hrbln masuk lmbt dlm akaun(guna cek), aku terpaksa mengikat perut utk beberapa hari. Jadi…dgn sedikit er…saguhati…dari makcik tu…aku survive la beberapa hari ….thanks makcik….saya ingat jasa makcik….
Sob…sob…..

Last week mcmtu gak…aku dah spare duit utk beli baju for wedding kak fifie..mengingatkan wedding tu grand n dibuat di dewan Sri Melati, Perbadanan Putrajaya, aku ingat nk pakai maxi laa…vogue skit…so…dgn RM1++…aku membeli sehelai maxi secara online di www.poplook.com. …Selena Stripe Pink Dress..kat bawah kaki dress tu ada stripe warna putih…cantik…tapi…alamak…dress ni melekap kat badan….disebabkan aku da slim skit…mmmg la sgt padan dan nice je tersarung…tapi…mengamuk lak cik zah kang…sbb agak seksi…huhuhuhu…. So…aku bgtau cik zah…aku xde baju utk pakai masa hari kejadian…huhuhuuuu….skali…cik zah dgn baik hatinya, ingin membelikan baju utk aku…cantik.. baju kurung moden warna peach pink…tapi…aku kene bayar half…mean Rm++ gak  la…huhuhu….adoi….mane nk cekau duit tiba2 nih…aku da garu kepala…tiba2…ade msg masuk dari hasnool menyatakan…duit robocon yg terakhir da di bank in pada akaun aku….tu dia….rezeki sungguh…tak disangka2…ape lagi….terus bayar kat cik zah… hahahahaha….tuhan….murahnye rezeki aku…..

Dan smlm pagi…dikala aku kekusutan memikirkan intra yg xtentu hala lg nih…En Hamzan dari NAZA (MOTOR) Sdn Bhd call…application aku diterima….alhamdulillah… rezeki aku lg…..hohohohoooo…..
Terima kasih tuhan….. KAU xlupa pada hambamu yg kerdil nih….walaupun aku sedikit alpa mengingatimu….maafkan aku.

Jadi…ku harap rezeki aku dlm pekerjaan pun murah jugak…aku ada azam yg kuat utk ber’internship’ dgn baiknya di NAZA nnti….moga prestasi itu mmberi keputusan yg baik…mane tau aku ditawarkan kerja…kerna….aku dah lalui 8tahun yg sgt berliku utk mmiliki segulung ijazah….ya tuhan….sgt berliku….. byk aku belajar dari 8tahun tu…. Byk jgk terjadi selama 8thn tuh..hmmm….

Begitu jugak jodoh…melihat makcu yg dah ada pakcu…kak fifie yg dah dimiliki abg aziff….aku jadi sayu hati….bila hari bahagia aku nk menjelma… termangu seketika… mr right aku xmuncul tiba… demand ke aku?…tidak sama skali… Cuma…jiwa belum serasi dgn mana2 lelaki yg aku knl… mcmane ye…soal hati xleh dipaksa kn…aku sgt berpegang pada itu… xsalah kn… hmmm….yelah..ini soal hidup utk dua hati…dua jiwa…bukan boleh main grab sesape je… byk perkara perlu aku titikberatkan… hmm… aku pun belum punya kestabilan hidup yg kukuh… baru nk melangkah setapak..
Jadi tuhan…permudahkan lah rezeki aku yg itu….amin….

p/s  cik zah adlh ibu saya ye...tuan tuan dan puan puan....hehehehe...

1 comment:

  1. taniah sahabat ;)

    semoga Allah memberkati hidup kite semua

    AmIN

    ReplyDelete