Thursday, September 8, 2011

bila nk gembira ngn hidup sendiri....



kenapa la byk sgt ketidakpuashatian aku terhdp life aku sendiri.... byk sgt....smpi kalau boleh aku nk switch masuk life org lain....kalau boleh, aku tuding je jari kt sesape, aku da jadi orang tuh.. tak kisah mane2, aku bukan nk life yg senang-lenang kaya-raya aman-bahagia, cukuplah sekadar ade sesuatu yg baru,yg trill,yg lain dari kehidupan kini. kalau boleh, esok aku bgn, aku da jadi org lain,persekitaran lain, dan sekeliling yg lain. tapi kejadah kn,mengarut la pulak. sungguh tidak bersyukur nurul idayu ini…hmm…

klik.

kembali ke reality.
hmmmm...
tapi, realitinya,aku rasa hidup aku sgt mess up skrg....mcm2...cacamarba sgt rsnye...bukan aku suka suki utk tidak mengucap syukur kerna masih bernafas di muka bumi ini..Cuma..yelah… seperti ptg tadi, dalam kereta sementara tunggu Linda Othman beli beli dip switch kt kedai electronic, ade sorg budak lelaki ketuk tingkap kereta ku, cuba menjual barang jajaannya, aku menolak dengan baik, jelas kelihatan muka hampanya. Sebak pulak melihat. Melihat dia melangkah pergi dlm panas terik, aku terdetik di hati.. da mkn ke budak tuh? pas nih nk pi mane? asal mane? mane mak ayah? Terasa seperti ingin menukar hidup akak ngn kau,dik. Biar kau rasa sedikit senang atas ‘hidup’ akak nih…dan biar akak belajar mengenal erti atas ‘hidup’ ko pulak….
Dan budak itu makin jauh…..





Aku…perasaan nih…hidup….
tak tau lah bila masa nk kembali ke landasan utama…menelusuri dengan rasa gembira. Aku perlukan sedikit keajaiban…atau sedikit kegembiraan utk aku menerima hidup aku seadaanya…sebab…kedua2 unsur itu semakin jauh dan jauh…alahai…
ape nak buat nih. Sila jgn komen menyuruh aku bersyukur dengan ape yg ade. Aku x sejahil itu…O.K.??

sekian

No comments:

Post a Comment