Sunday, March 6, 2011

aku dan Umrahhh....

lokasi: tabung haji, kelana jaya
waktu: pagi tadi...5march11
peserta: mereka yg nk pi umrah, ibu ku dan aku?...sekadar peneman ok???...

hihihhiiii...gempak jer tajuk.....korg mesti budget aku yg nk pi umrah kn...
no la...my parent maa....insya allah 23march nih....alhamdulillah...tercapai hajat dorg....
hehehehee...
jom...layan aku celoteh jap....

imbas kembali:::malam 4mac11...10mlm...hostel MFI....
Kring...Kring....ok...ok...ibu on the phone....
"ye bu....sorry...hp habis bat. owh...teman pi ceramah umrah...alright....esok pg??....ok...ok...bye"
Pergh....pkl 8 da kene gerak pi serdang,umh ayah soh....giler....sbtu pagi....dikala heaven utk bgn lewat tghr...huhuhuu...nasib2....Haip...merungut...nk jadi anak solehah x???....ok...ok...layan...

hahahaha....nk jadi cerita....sebb aku lyn blog ni lah...aku tido pd pkl 4pg. penyudahnyer, terjaga pkl 7.15pg sbb ibu call tnye da siap lum...pastu pura2 wat suara segar...padahal, berbaring2an di tempat tido dehhh...(dah la langgarlari pak 'subuh'...cit...sekali lg...alahai)...
ape lagi...jgn tnye la...pecut tahap dewa balik umah sewa.(mlm td aku tido bilik nad kt hostel mfi ok)..Hambeekk...baju kurung xiron lg...last2 sarung jeans and minidress paras lutut..sopan skit...tutup butt yg seksi nih..hahahaha....
pastu...kuar umah...berkira2...nk pecut pi serdang ikut sg merab or masuk plus jer....sg merab??...owh takut jammed...last2 berbekalkan kad touch&go yg berbaki 4hinggit (bangchik menggunakn kad ku sewenang2nyer sepeninggalanku ke s'wak tempohari....huhuhu. hampehh)...aku pecut masuk Plus..nasib exit serdang jer...hehehehe...

smpi serdang...mcm touch&go gak....park keta,masuk salam mak wee...terus masuk keta ayah soh... tu dia...ibu ku membebel....hehehehe....ok...itu jer bebelan kisah pg tadi...sbb dlm keta aku tersengguk2 mengantuk...hahahahaha....next....

smpi2 da ramai dah...penuh sopan masuk la ruang bhgn wanita dlm surau tuh...sirius, penceramahnye sgt pandai capture hati pendengar ceramah...hehehe...terhibur...n bnda2 remeh pun dia bgtau...contohnye harga kurma lebih mahal kt mekah dari madinah....ok..korg tau tak tu?? tau x??? hahahaha...mesti xtau kn...so, aku da smpikn satu info...good. good.. smbil mendengar, aku terleka dlm dunia aku...
*bila la nk ade duit sendiri leh pi wat umrah.. tgk muka2 mereka yg bakal pergi nih, sgt2 extravaganza excited...best...best... termasuk ibu...amboi...gelak sakan nmpk layan penceramah wat lawak...hihihihih....
korg ade duit, pi je la babe....dekatkn diri selagi terdaya...nenek sblh aku td, nmpk da uzur bebeno. duduk atas kerusi kecik. siap aku tlg dia tulis nama and no hp dia yg dia lupa...(nenek, cu ikhlas tlg ye. saje nk kongsi cerita ngn dorg nih..hehehe).tp, sungguh2 nk pi wat umrah lg, n aku yakin, ni bukan 1st time dier pi sane. so kudrat masih ade...simpan la angan2 n impian nk pi umrah masa muda nih.... sila la setuju...
ajal maut kita xtau...
penah terbyg x..contohnye la...contoh ok? pg td baru je borak ngn kwn ko nih, plan nk tgk wayang la/wndow shopping la kononnyer...tup2...tadi dier excident meninggal?...ish.. sian woo... tau tuhan sygkn dier... tp pnh terfikir, mcmane dier kt dalam 'sane'.... org yg pnh borak ngn ko dlm phone/sms ke hape... then kene b'borak' ngn para malaikat di dalam 'sane'.... Uikk...meremang bulu roma.... sirius...takut...
ok...itu je aku nk smpikn...konklusi disini, percy atau x, pas dgr ceramah yg maha kaya ngn info td, aku sedikit ter'sentap' dgn diriku jugak la.... pulun2 nk bercuti pi korea la...bercuti kt UK sementara kak fifie ada kt sane la...knp...xpnh terlintas...memasang angan2 nk wat umrah....??
alpa seorg remaja atau duniawi menutup mata hati ini???

sekian.....

No comments:

Post a Comment